Awin, wiodąca sieć reklamy efektywnościowej, podsumowała mijający rok, identyfikując najważniejsze wydarzenia, a jednocześnie wskazując na zmiany w ramach własnej struktury. Rok 2017 obfitował dla marki w znaczące zmiany, których celem była unifikacja działań na poszczególnych rynkach oraz budowanie globalnej sieci i pozycji lidera.
Rok pod szyldem zmian
W rok 2017 sieć wchodziła jeszcze pod szyldem zanox, jednak od 6 marca w wyniku połączenia z firmą partnerską Affiliate Window i rebrandingu, działa jako Awin.
Połączyliśmy partnerów współpracujących przez lata, ich mocne strony i umiejętności, koncentrując całą energię na jednym rozwiązaniu. Był to kolejny krok w kierunku tworzenia globalnej sieci pierwszego wyboru. Cały czas aktywnie nad tym pracujemy, dokładając starań, aby zapewniać jak najlepszą obsługę i technologie - mówi Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin.
W ostatnich miesiącach Awin dokonał kilku znaczących fuzji i zawarł strategiczne partnerstwa, co pozwoliło rozszerzyć zasięg i ofertę międzynarodową. Marka przejęła amerykańską sieć ShareASale, a także włączyła w swoje struktury jedną z większych niemieckich firm, affilinet. Działania te wzmocniły pozycję marki w Stanach Zjednoczonych oraz na rynkach europejskich, z kolei większy zasięg w Australii i rejonie Azji i Pacyfiku zapewniło nawiązanie strategicznej współpracy z liderem tamtejszego rynku, Commission Factory. Tego typu działania są kluczowe dla rosnącej globalnej bazy klientów Awin.
Szybko rozwijającym się obszarem naszej działalności jest influencer marketing. Stale obserwujemy rosnącą rolę tego rodzaju wydawców dla decyzji zakupowych klientów. Dlatego też, aby wzmocnić aktywność na tym polu, centrala Awin dokonała strategicznej inwestycji w platformę influencer marketingu, Tailify. Tym samym współpracujące z nami marki mają ułatwiony dostęp do społeczności media influencerów. Technologia Tailify pozwala na ich optymalny dobór w celu realizacji kreatywnych i skutecznych kampanii społecznościowych – komentuje Mateusz Łukianiuk.
Awin zainwestował też w globalne rozwiązanie Accelerated Payments, które umożliwia szybsze płatności. Opcja ta została wprowadzona z myślą o wygodzie wydawców oraz rozwoju ich biznesu online. W tym momencie wypłata za daną transakcję jest wysyłana do wydawcy od razu, nawet jeśli nie została jeszcze opłacona. Wystarczy, że zostanie zaakceptowana przez reklamodawcę.
Nie tylko nowa nazwa
Zmianie nazwy i identyfikacji wizualnej towarzyszyły także inne, bardziej znaczące z punktu widzenia współpracujących reklamodawców i wydawców, zmiany. Sieć uruchomiła nową platformę Awin.com.
Ujednolicony interfejs Awin.com pozwala na swobodny wybór i dołączenie do dowolnego programu afiliacyjnego. Nowa platforma jest dostępna w 10 językach i obsługuje wiele walut. Od początku czerwca mogą korzystać z niej także klienci z Polski.
Za spójnym systemem operacyjnym i unifikacją technologiczną idą także nowe rozwiązania i zaawansowane funkcje.
W ramach nowej platformy podkreślić należy rolę narzędzia Cross-device tracking, które umożliwia śledzenie całego procesu zakupowego w obrębie różnych urządzeń, co jest coraz bardziej powszechnym zjawiskiem. Ścisle z nim związana jest uwzględniona przez nas atrybucja. Stąd też wrowadzenie w Awin tzw. asyst sprzedaży, czyli możliwości sprawdzenia, którzy wydawcy w programie partnerskim doprowadzili do zakończenia transakcji, ale też którzy asystowali przy niej, będąc jednym z punktów na ścieżce konwersji. Pozwala na to narzędzie Assists mierzące wpływ wszystkich wydawców i pozwalające na wynagradzanie także tych partycypujących w sprzedaży – wyjaśnia Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin.
Wydawcom udostępniono także narzędzie Convert-a-link, które pozwala jednym kliknięciem na szybką i bezproblemową konwersję linku produktowego w link śledzący. Z kolei narzędzie Opportunity Marketplace daje wydawcom możliwość bezpośredniego kontaktu z reklamodawcami i nawiązanie z nimi bliższych relacji.
Edukowanie branży
Awin jako jedna z globalnych sieci, aktywnie angażuje się także w edukację swoich partnerów, zarówno po stronie reklamodawców, jak i wydawców. Cyklicznie na poszczególnych rynkach organizuje dla nich spotkania – od tego roku pod szyldem Awin Day.
Dla ułatwienia korzystania z bazy wiedzy i naszych analiz wraz ze startem nowej platformy uruchomiliśmy Marketing Insights. W jednym miejscu można znaleźć materiały dotyczące trendów oraz poradniki dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z afiliacją. Tam też publikujemy nasze cykliczne raporty. W tym roku po raz pierwszy sieć opublikowała raport prezentujący stan rozwoju branży, w którym znalazła się charakterystyka 11 lokalnych rynków, na których działamy oraz głównych trendów w afiliacji – wyjaśnia Mateusz Łukianiuk. Aktywnie też obserwowaliśmy przebieg Black Friday, a więc jednego z najważniejszych wydarzeń e-commerce, uruchamiając dedykowaną mu stronę. Przez cały listopad śledziliśmy przygotowania branży do tego wydarzenia i dzieliliśmy się spostrzeżeniami naszych wydawców. Nie zabrakło także relacji na żywo, a tuż po Czarnym Piątku udostępniliśmy raport Tableau, który można filtrować po sektorach i regionach, aby wyciągnąć kluczowe dane, takie jak przychody, ruch, zamówienia, prowizje czy AOV – dodaje.
Awin działa też na rzecz start-upów. W marcu został partnerem Axel Springer Plug and Play Accelerator, realizującego programy wsparcia przedsiębiorstw z całego świata na wczesnym etapie ich rozwoju. Stawiający swoje pierwsze kroki w dziedzinie marketingu cyfrowego w tym i w kolejnych latach będą mieli szansę czerpać z doświadczeń ekspertów Awin, a być może także nawiązać dłuższą relację w ramach sieci.
Docenieni w branży
Awin może pochwalić się 19 nagrodami branżowymi. Niewątpliwie najważniejszą był tytuł Best International Affiliate Network, przyznany w ramach konkursu International Performance Marketing Awards.
Na tym polu można odnotować także polski akcent. Otóż nasz oddział, kierujący działaniami w regionie Europy Wschodniej, otrzymał nagrodę Best Performance Marketing Campaign or Strategy with New Balance and Pro-prosition w ramach tego konkursu. To dla nas duże wyróżnienie – mówi Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin.
Warto również podkreślić, iż aż 4 osoby z rodziny Awin zostały wyróżnione i znalazły się w gronie 50 najbardziej wpływowych osób branży według PerformanceIN.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/rok-w-afiliacji-podsumowanie-awin